Monday, October 29, 2012

Gi Ngail dan santai

Pancing,bendang,sungai ,paya ,selut ,lumpur,kuala dan laut sedah sebati dengan hidup Semut and me semenjak dari alam kanak-kanak sehingga sekarang.
Memang aku anak kampung yang sudah terbiasa dengan hanyir ikan paya ,sungai dan bendang.
 
                                                               galah di sungai Kerteh...  

Setelah begitu lama meng"muzium" joran pancing tahun ini aku mula menyelongkar balik stor kecil dirumah untuk memulakan kembali aktiviti kegemaran aku itu.Bak perpatah aku "dimana jatuhnya umpan jika tak ke lubuk".... Tahun ini aku mulai mengilai memancing udang galah setelah puas bermain dengan ikan saiz mega di lautan luas...Dengan memancing aku dapat mengneutralize kekusutan minda dengan menyalurkan melai tali pancing ke dasar lautan atau kedasar lubuk...Aktiviti dalam gambar diatas selepas menghadiri kursus di Kerteh pada 16-17/10/2012 lalu.

No comments:

Post a Comment