Tuesday, January 25, 2011

Penceritaan : Pengembaraan ambo dan semuk (76)

Penceritaan Lagiii Dari Semut and me...

Ambo dan saing hok ning banyok kenange jugok nih, Saing masa tengoh mudo-mudo di Kebang Kerian ,masa ning maing ikuk belako blumbo muto,krobek injin dan pah ko Kuantan gi ikuk saing belumbo muto Cup Prix... Ambo denge dio banyok simpan kenange zame tengoh lobey tenggoh duk gallok ..
Laa ni dio dah berubah dan ambo pung dah lupo perangai dulu-dulu ,...
Dio dah buko bengkel welding sediri di kampung pero anok bini juruh baik dan Ambo pung doh ado anok remaja ..Mungkin pengalaman yang di lalui masa dahulu boleh membantu Ambo dalam memantau anok-anok pulok,kerana pengalaman itu bukan semuanya tidak berguna jika kita tahu untuk memanipulasikan kearah yang baik pula dan di guna balik untuk penjagaan anok pulok.Orang tuo tuo kato Sekilas ikan di air dah tahu jantan betinanya...Pengalaman tidak boleh dibeli ia mesti dilalui sendiri..
Pernah satu ketika dahulu Ambo dan saing sobat tengh gilo duk jala dan ngail ikan ,abik taliair,muko kualadan sungai Ambo kutip derat tangkap ikan...gi pagi kelik ghorik..
Ambo kalu tempah grill rumoh ,kuk mano-mano pung gi cari dio untuk buat grill,pasang awning dan repair semula hok rosak ...Duluh maso rumoh pertamo di PC dio jugok yang buat grilll, dan pasang awning dan grill di Apartment Ambo di Pelangi Mall pung Ambo tempah denge dio jugok,What Friend Are For....

No comments:

Post a Comment